Alla inlägg under mars 2009

Av Majvor - 30 mars 2009 23:19

Ja tänk vad tiden går, idag är Winnies killar 2 veckor och har öppnat ögonen. Nu kommer det blir full rulle i valplådan, det brukar bli så när dom små börjar se. Ja du lilla Winnie snart får du fullt jobb med att hålla ordning på ett gäng busar. Nu följer några härliga veckor när det kommer hända en hel del i utvecklingen.  

Av Majvor - 29 mars 2009 23:25

Nu i helgen hämtades Mitzis ena hanvalp. En mycket nöjd liten Harry följde med sin nya matte hem. Och jag har ju sån tur att han stannar kvar i Täby, så det känns jätte kul att ha flera valpar boende i samma kommun som man själv. Ett stort lycka till säger jag till Elisabet som är Mina Yorkar Picasso (Harry) nya ägare. Han kommer ge många goa stunder är jag helt säker på.

Av Majvor - 23 mars 2009 22:11

Idag blev Winnies valpar en vecka. Dom äter och mår jätte bra. Winnie har nu full koll på hur det är att vara liten york mamma.

Och jag njuter för fullt av både Mitzis 7 veckors busar och dessa 7 dagars små yorkar. Men visst är man trött har ju inte sovit ostört en natt på över 7 veckor och många veckor till blir det eftersom Mitzi och Winnie avlöser varandra med sina valpar några veckor omlott blev det.


Av Majvor - 19 mars 2009 23:50

Här växer valparna så det knakar. Mitzis småttingar blir imorgon 7 veckor oj vad tiden går.

Och Winnie hon pysslar med sina små killar, dom äter och mår bra.

Av Majvor - 17 mars 2009 12:25

Nu har Winnie blivit mamma till 4 små söta pojkar.

Allt gick jätte bra och Winnie är en super duktig mamma, första timmen var hon lite fundersam vad var det som hände men när valp nummer 2 kom var det som om hon fattade att aha det är jag som ska ta hand om dessa pipisar. Hon sköter om dom små så fint och blir jätte glad när jag sitter hos henne så hon får lite stöd och sällskap.

Av Majvor - 15 mars 2009 21:56

Här går tiden fort, Mitzis valpar är redan 6 veckor och snart klara för att stå på egna ben hos sina nya familjer. Två av dom tre är redan bokade vilket är jätte trevligt. En hane kvar, men snart har vi nog hittat något bra till honom.

Av Majvor - 3 mars 2009 19:13

Nu är det full fart i valp hagen. Nu har valparna börjat äta lita annat än mammas mjölk och det verkar smaka riktigt gott......

Ovido - Quiz & Flashcards