Alla inlägg under augusti 2018

Av Majvor - 8 augusti 2018 12:27

Det är så torrt så torrt i naturen, ja det har väl inte undgått någon denna varma sommar. En fördel tror jag i värmen är att fästingarna inte verkar överleva, har visserligen gett hundarna tablett mot fästingar men har tidigare år sett de små krypen i pälsen men inte i år. Inget jag sörjer så klart.

Av Majvor - 8 augusti 2018 11:05

Candys kylväst har äntligen kommit. Det var svårt att få tag på både i butik och på nätet. När jag väl fick tag på en och beställde då tänkte jag yes nu bara vänta på att den kommer, men efter en vecka så fick jag mail att det var något fel hos leverantören så det fanns inte i C,s storlek. Då var det bara att leta vidare och tur nog fanns det i hennes storlek. Och nu har den kommit.

Visst är hon fin i sin kylväst. Hon ser ut att tycka det känns bra.

Av Majvor - 6 augusti 2018 20:51

Av Majvor - 6 augusti 2018 15:36

Några som njuter på balkongen.

Av Majvor - 6 augusti 2018 15:15

Är så nöjd med min inglasade balkong men det blir så varmt när solen ligger på. Tycker jag var lite smart när jag kom på att man kan sätta upp sådana sol/snö skydd som jag har till bilen. Det bör stöta bort värsta värmen, hade 2st som jag testat med och idag kom sonen och lämnade några till som jag fick hjälp att inhandla. Inte dyra heller, nu återstår att se hur bra det blir.

Av Majvor - 4 augusti 2018 23:59

Skönt att vara hemma och inne, Vera var med när jag hämtade lilla M och vi hamnade i värsta regn och åskväder, fick krypköra då det regnade så man knappt såg vägen.

Av Majvor - 4 augusti 2018 20:40

Efter middagen måste vi ju ha lite tv mys.

Av Majvor - 4 augusti 2018 20:35

Planerade spagetti och köttfärssås till mig och mitt middags sällskap men den unge herrn skulle absolut ha pannkaka, så det blev både och.

Ovido - Quiz & Flashcards