Alla inlägg under december 2018

Av Majvor - 17 december 2018 18:16

Första morgon promenaden var det oplogat och halt, sen kändes det som det blev ännu halare när de plogat men ej hunnit sanda. Går jätte försiktigt men varit på väg att halka omkull flera gånger. Brukar på vintern ha broddar men dom lossnar från kängorna lite nu och då. Nu har jag beställt ett par Icebug skor, hoppas på snabb leverans. Var till skobutiken och tittade och provade storlek. De kostade 1800kr men på nätet 1255kr så jag tar det billigare alternativet. Efter lång sjukskrivning så är kassan lite skral. Även om det är akut med bra skor känns det bra att spara 540kr så där i ett svep. Blir nog bra det här.

Av Majvor - 17 december 2018 09:53

Nu är det vinter. Vitt och fint ute. Lilla Candy nästan försvinner i den djupa snön. Vi försökte gå där det var plogat men man hade inte hunnit så långt med plogningen när vi var ute. Säker bättre till nästa rastning om någon timme.

Av Majvor - 17 december 2018 00:24

Tredje advent och julgardinerna på plats. Eftersom jag jobbar i jul så vill jag njuta av julen lite före julafton. Började plocka fram lite julsaker redan till första advent, vilket jag inte brukar göra. Men man kanj ju alltid skapa nya vanor.

Av Majvor - 16 december 2018 13:13

Fick finaste jul broschen igår som blinkar

Av Majvor - 16 december 2018 00:50

Och vem hittar vi i den ena gosiga hundbädden då, jo här har Candy tagit plats ikväll. Peps ligger snällt på golvet.

Av Majvor - 16 december 2018 00:47

Nu har de fyrbenta tagit kväller och säger god natt.

Vera

Peps

Tequila

Av Majvor - 15 december 2018 21:38

Ikväll har jag triss i gyllene. Ena sonen är på julbord och då har jag Tequila hos mig. Mysigt för de gyllene syskonen att få umgås. Inte samma kull men samma mamma. Min fina Mimmi som tyvärr gick över regnbågsbron november 2017. Är så glad att ha dessa pärlor. Vera 2009 Peps 2010 o Tequila 2012

Candy ligger i soffan och sover omgiven av våra gyllene.

Av Majvor - 14 december 2018 13:05

Dags att börja slå in lite julklappar. Snart har jag köpt det jag tänkt. De äldsta barnbarnen brukar få pengar så det kan köpa det dom vill ha. Oftast spar de till något speciellt och då är ett penga bidrag uppskattat.

Ovido - Quiz & Flashcards