Alla inlägg under december 2018

Av Majvor - 3 december 2018 12:25

Har en tidning från 2012 som skrev ett reportage om valpar. De var med hos veterinären när jag gjorde besiktning och vaccination på valparna då de var 8 veckor. Så fina minnen. Lilla Tummelisa ( Lizzie) finns kvar i familjen hon bor hos min ena son och hans familj. Mamma Candy ligger i soffan bredvid mig nu och har ingen aning om mina fina minnen.

Av Majvor - 1 december 2018 11:30

Regnigt mörkt och tråkig lördags morgon.
Fåglarna i parken var det full fart på. En av kråkorna flög upp och satte sig på lampan och kraxade för fullt. Kanske ropade han till sina kompisar att kom hit för nu kommer hon som ibland bjuder på en godis bit. Men ack vad han bedrog sig, är inte lika givmild med små hundgodis bitar sedan en av kråkorna nöp lilla Candy i svansen. Jag brukar inte vara långsint men när det gäller attack mot mina hundar då sitter det i lite extra länge.

Ovido - Quiz & Flashcards